Företag som poängterar att träning och hälsa är en viktig del av livet och som samtidigt behöver vägar att nå ut med sin information, kan utnyttja det faktum att just kepsar är ett mycket vanligt plagg inom träningskretsar.
Samarbeta med en idrottsförening
Basebollkepsar med tryck är oerhört vanligt, till exempel när olika idrottsföreningar vill trycka upp kepsar till sina lag. Kan man samarbeta med en idrottsförening blir det en win-win-situation för båda! Tänk dig att ett korpenlag trycker upp kepsar och ditt företag sponsrar dem med pengar och att ni i gengäld får er logga på kepsen. Det blir till nytta för båda parter.
Friskvårdsaktiviteter i grupp eller enskilt
Kepsar är ofta ett enkelt men roligt grepp om en arbetsplats ska delta i ett lopp eller göra någon annan friskvårdsaktivitet tillsammans. Det skapar en känsla av gemenskap att bära likadana plagg och alla åskådare ser vilket företag man representerar. Då sprids en positiv känsla av att detta företag satsar på friskvård: åskådarna minns hur kepsen såg ut och vilket företags logo som var tryckt på den.
Trycker man som arbetsgivare upp kepsar med företagslogon och det är en snygg keps kommer medarbetarna att använda den på gymmet, när de är ute och motionerar i spåret eller bara bära den till vardags som skydd mot solen. Trivs man på sitt företag och är stolt över att arbeta där kommer man glatt använda kepsen som om den vore ett av de vanliga plagg man har och det gynnar givetvis företaget. Då syns kepsen med logon på olika platser och man sprider företagets varumärke. Det är således viktigt att företaget arbetar på sammanhållningen och trivseln för att denna stolthet ska uppstå. Då blir det sedan enkelt att få med sig sin personal på att de ska bära kepsar eller andra plagg med reklamtryck.