Sprid varumärket via kepsar!

När ett företag tar beslut om hur man vill nyttja reklammöjligheter för att på ett så effektivt sätt som möjligt, men helst till en låg kostnad, sprida information om att man finns, är reklamtryck ett vanligt val. Det innebär att man trycker företagets logo på saker som man tror människor skulle använda och förhoppningsvis bli glada av att få.

Ofta delar företag ut dessa produkter på mässor och olika event för att productsförsöka locka till sig nya kunder eller bara se till att sprida informationen. Det finns givetvis olika produkter, som pennor, kaffemuggar eller paraplyer. En av de mest effektiva produkterna har dock visat sig vara kepsen.

Ett vanligt grepp är att ha kepsen i färger som representerar företaget och sen trycka logon i svart. Det gör att trycket syns bra på långt håll. Man ska dock vara uppmärksam på att ett tryck med många små detaljer inte alltid blir så bra. Då kan man behöva förenkla bilden just för kepstrycket. Ett annat val kan vara att trycka företagets telefonnummer eller helsidesadress så att intresserade kan ta kontakt själva.

Just kepsen är mycket användbar: Den som får en keps blir för det första glad över att få en gratis produkt men också att den går att använda. Ofta hamnar reklampennor och annat bara i en låda och glöms bort men en keps är mycket praktisk mot solen om man är utomhus. Är kepsen då snygg är det större säkerhet att personer kommer att använda den. Varje gång personen ger sig ut med kepsen i motionsspåret, hämtar barn på dagis eller är på stan, exponeras företagets reklam utan att man direkt tänker på att det är reklam, vilket mycket tydligare är fallet med tex tv-reklam som många ofta väljer att zappa bort ifrån. En snygg keps däremot, på en person som du passerar på stan, går inte att ta bort.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *